torsdag 13 november 2008

Nya bilder på tjejjisarna



Emmi visar hur farlig hon är! be afraid, be VERY afraid!!!!!




Syrrorna! Emmi är närmare kameran och därför inte kollosalt mycket större än Ida som det ser ut




Ida ligger och tränar på att krypa...snart sker det, snart sker det!

lördag 11 oktober 2008

onsdag 24 september 2008

Yet another day...

Ikväll la sig Ida redan innan kl 20 vilket inte hänt tror jag. Samtidigt så har hon sovit hela natten till idag PÅ RYGG! Hon har annars tvärvägrat ryggläge i sängen och därmed fått sova på mage.

Tjejjisarna är både lite förkylda, men dagarna funkar rätt bra ändå (peppar peppar).


Emmi o Ida busar på golvet


Avgiftsfri städhjälp


Ida i sin fina dräkt som hon fått av Hampus m. fam


Go o gla!

söndag 21 september 2008

Jag bor ute i vildmarken

Jag skulle åka och storhandla förut och ett tydligt tecken på att man bor mitt ute i vildmarken är att man inte ens hinner åka 200 meter innan man sett 2 rådjur och 4 älgar, haha!

Emmis är nu förkyld IGEN! Börjar bli lite tradigt med alla förkylningar som hoppar på henne och gör henne till en liten sur sork. Får hoppas det snart blir bättre.

Annars så är jag bil-lös denna vecka. Pers bil har värmepaketet gått isönder på och det tar ett tag att fixa tydligen. Såg ut i instruktionsboken som om det skulle gå hur lätt som helst, men det visade sig vara på högerstyrda versionen av bilen *muttrar*.

fredag 19 september 2008

Syster vs. syster

Väljer att kalla detta inlägg för "syster vs. syster" då jag fått goa bilder på dom med samma saker. Det skiljer 1 år o 5 månader mellan dom, men det hindrar inte från att byta t.ex. mössa *skrattar*

Ida med sin nya mössa


Emmi med samma mössa


Emmi tränger sig ner i Bumbon (för mindre barn)


Ida sitter i bumbon och Emmi är fruktansvärt avundsjuk

onsdag 17 september 2008

Bara lite bilder

Ida och hennes nya favvofilt


Emmi på fruktstunden


Så här gott är det med makaroner m. pesto

måndag 15 september 2008

And I would walk...

Idag har jag tagit igen lite av dom promenaderna jag missat tack vare mitt nageltrång som jag dragits med några dagar. Det blev 1,5 h rask promenad, med tjejjisarna i barnvagnen som sällskap. Jag kom även ihåg att nyttja min stegmätare också och när vi var hemma igen så visade mätaren att promenaden hade varat 5577 steg, vilket verkligen känns i fötterna kan jag säga! Ikväll när Emmis lagt sig så ska det bli fotbad för hela slanten.

En stor bonus på promenaden var att jag hittade kantareller som räckte både åt middagen Idag och till ingredienser till en kantarell&kassler-omelett tills imorgon. Smask!