I snart en vecka har Ida krånglat med sömn båda dagtid och kvällstid. Nu senaste dagarna har hon börjat skrika mycket mer och idag höll hon på i princip mellan kl 16 och 21. Kolik?! Läser man på om kolik så stämmer alla symptom in på henne, så har man otur så har man det så här i 2 månader till *suckar*.
Ska kontanta BVC på måndag och försöka få hjälp, måste finnas något att prova tycker man. Mjölkfri ersättning?
Dags att sova lite innan man ska upp och mata. Har blivit i genomsnitt ca 3-4 timmars osammanhängande sömn per natt senaste tiden och det börjar kännas.
lördag 9 augusti 2008
fredag 8 augusti 2008
Städat Idas blivande rum
Städat upp och sorterat skräp på Idas blivande rum ikväll. Måste komma igång lite känner jag, och nu ser det hyffsat ut jämfört med hur det såg ut tidigare idag. Är så sugen på att inreda och fixa där inne!
Bilder från hur det ser ut nu:
Trött
Efter två relativt sömnlösa nätter så undrar jag allvarligt hur folk kan utsätta sig för spädbarnsperioden mer än ett par gånger! Hur pallar dom som ksaffat sig 8-12 ungar egentligen, dom kan inte ha sovit mycket på dessa år *skrattar*. Nejdå, med Emmis var man relativt utsövd faktiskt när hon var liten, man kände sig oftast oförskämt pigg när man vaknade efter i princip en hel natts sömn á 8 h.
Jag hoppar innerligt att det blir bättre med Idas sömn snart igen, samt att vi får iordning så hon får eget rum som man kan stänga in sig på när hon kör igång och skriker under natten så man inte behöver väcka precis hela familjen. Just nu står renoveringen av barnrummet stilla, men får försöka köra igång igen så fort orken kommer tillbaks...borde bli ungefär samtidigt som sömnen förbättras, haha.
Lägger in en före-bild på barnrummet, så får vi se när efter-bilden dyker upp!
Jag hoppar innerligt att det blir bättre med Idas sömn snart igen, samt att vi får iordning så hon får eget rum som man kan stänga in sig på när hon kör igång och skriker under natten så man inte behöver väcka precis hela familjen. Just nu står renoveringen av barnrummet stilla, men får försöka köra igång igen så fort orken kommer tillbaks...borde bli ungefär samtidigt som sömnen förbättras, haha.
Lägger in en före-bild på barnrummet, så får vi se när efter-bilden dyker upp!
onsdag 6 augusti 2008
Sliter och står i
Ikväll fick jag tummen ur och städade badrummet. Det tog tid och svetten rann, men nu är det nog ungefär så fräscht som det kan bli. Vad glad man kan bli av något sånt!
Man fyller verkligen kvällarna med allt det där som man borde ha gjort under dagarna men inte hinner eftersom kräver inte ena dottern uppmärksamhet så gör den andra det garanterat. Finns ett litet lufthål mitt på dagen då båda förhoppningsvis sover middag samtidigt, men det är en kort stund och då försöker man själv passa på att sova lite.
Klockan är snart 23 och man borde kanske lägga sig, men det är alldeles för enkelt att stanna uppe tills Ida ätit första nattmålet så man inte behöver vakna en "extra" gång.
Man fyller verkligen kvällarna med allt det där som man borde ha gjort under dagarna men inte hinner eftersom kräver inte ena dottern uppmärksamhet så gör den andra det garanterat. Finns ett litet lufthål mitt på dagen då båda förhoppningsvis sover middag samtidigt, men det är en kort stund och då försöker man själv passa på att sova lite.
Klockan är snart 23 och man borde kanske lägga sig, men det är alldeles för enkelt att stanna uppe tills Ida ätit första nattmålet så man inte behöver vakna en "extra" gång.
måndag 4 augusti 2008
Lika som bär (?)
Mina tjejjisar är oerhört lika på kort där dom är ungefär lika gamla! Vet inte hur vi ska göra, får nog skriva namn på alla foton för vi har redan nu insett att vi troligen kommer ta fel på korten i framtiden.
Inte jättelika ställningar dom har här, men dragen syns ändå. Ska försöka hitta mer lika foton.
Ser ni vem som är vem?

Inte jättelika ställningar dom har här, men dragen syns ändå. Ska försöka hitta mer lika foton.
Ser ni vem som är vem?

söndag 3 augusti 2008
Stodstädning!
Idag fick jag ett ryck, nu skulle här storstädas! Började iof lite smått igår med att plocka i köket, rensa köksbänken etc. Men idag blev det alltså på riktigt med dammsuging, skuring och tvätt av gardiner. Det är helt otroligt att man kan ha så mycket energi, vilken skillnad emot när man låg halvdöd under graviditeterna och inte orkade något. Eller, jag får väl erkänna att energin till sist tog slut och jag och Ida passade på att sova lite i soffan på eftermiddagen.
Idag har Ida varit värsta "lyxbebisen". Hon har sovit hela tiden...sammanlagt kanske hon varit vaken i 3 h. Saken är den att när Emmi var mindre så sov hon knappt något under dagarna och det hon sov var bara korta stunder (max 20-30 minuter vanligtvis), så nu när Ida sover 3-4 timmar i sträck, äter lite och somnar igen...det är...KONSTIGT! Man vet nästan inte vad man ska hitta på. Nu är det ju ingen brist på saker att göra här med ett hushåll att sköta och en vild 1,5-åring, men nu förstår säkert vad jag menar.
Emmis lärde sig väldigt bra idag vad lillasyster heter och har därför gått runt och ropat "IDA IDA IDA IDA IDA IDA" till allt och alla. Har hon råkat sett ett foto på sig själv som bebis så har hon trott att det varit Ida så då har hon skrikit namnet ännu värre. Hon är hur kär som helst i sin lillasyster och det är väldigt sällan svartsjukan visar sig som tur är.
Idag har Ida varit värsta "lyxbebisen". Hon har sovit hela tiden...sammanlagt kanske hon varit vaken i 3 h. Saken är den att när Emmi var mindre så sov hon knappt något under dagarna och det hon sov var bara korta stunder (max 20-30 minuter vanligtvis), så nu när Ida sover 3-4 timmar i sträck, äter lite och somnar igen...det är...KONSTIGT! Man vet nästan inte vad man ska hitta på. Nu är det ju ingen brist på saker att göra här med ett hushåll att sköta och en vild 1,5-åring, men nu förstår säkert vad jag menar.
Emmis lärde sig väldigt bra idag vad lillasyster heter och har därför gått runt och ropat "IDA IDA IDA IDA IDA IDA" till allt och alla. Har hon råkat sett ett foto på sig själv som bebis så har hon trott att det varit Ida så då har hon skrikit namnet ännu värre. Hon är hur kär som helst i sin lillasyster och det är väldigt sällan svartsjukan visar sig som tur är.
lördag 2 augusti 2008
Dreggellappar
Min syster Kajsa (aka Skogskajsa) har fixat jättetjusiga dreggellappar till Ida, hur snygga som helst! Emmi ville självklart prova dom hon också, så här kommer foto på hur snuttorna såg ut när dom manekängade:


Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


