fredag 25 juli 2008

Första inlägget

Efter att ha "bloggat" hela min graviditet på ett annat forum så söker jag mig nu hit då jag inte längre är gravid! För 2 veckor sedan idag så föddes dotter nr 2, som ännu ej fått något namn. Både dotter nr 1, Emelie, och bebis sover gott i sina sängar sedan några timmar tillbaks.


Idag var första dagen jag var iväg själv med lilltjejen. Först för vägning och mätning (imponerande 3730 gram och 53 cm!) och sedan för att storhandla. Detta gick, ja, inte smärtfritt iallafall. Byta blöja och mata hemma. Kommer till affären, bebis är då nerkissad, arg och hungrig. Får ny blöja och mat. Kommer innanför dörrarna på affären, bebis är nerbajjad och arg. Ut igen och ny blöja...igen. In på affären igen. Bebis kräks ner sig lite. Bebis kräks ner sig lite en gång till. Bebis kräkes ner sig och bilbarnstolen REJÄLT! Ibland vill man bara försvinna! Men, vi fick med oss mat och kom hem helskinnade trots allt, men insikten att jag kommer få åka och storhandla med TVÅ barn börjar infinna sig...huh! Får se när man vågar dra med båda tjejerna ensamma.


Två bonusbilder på mina underbara tjejer. Emmis har sin fina klänning på sig och för första gången sedan hon var dryga halvåret gammal så satte jag upp håret på henne i små toffsar.


Inga kommentarer: