söndag 14 september 2008

Det går framåt

Det går framåt med Idas rum, sakta men säkert. Igår grejade Per där inne mest hela dagen och slipade och spacklade omgång nr 2. Ingen av oss har spacklat särskilt mycket tidigare så vi fick köra en andra gång för att rätta till dom sakerna vi missade i omgång 1. Idag ska det slipas och under veckan ska jag förhoppningsvis hinna måla taket under några kvällar.

Jag har börjat fundera riktigt mycket vilken färg man ska köra på tapeterna. Möblerna är vita och golvet är ljust trä....funderat på ljusgrönt eller lila till väggarna. Såg också en underbar matta på IKEA som för övrigt syrran min köpt. Den är lite långraggig och grön, ser ut som en gräsmatta. Nackdelen är just att det är en ryamatta och just rya är jag fruktansvärt emot när det kommer till hygieniska skäl. Vi får väl se om jag orkar övertala migsjälv OCH Per.

Inga kommentarer: