måndag 18 augusti 2008

Slitig dag

Klockan är nu 22:22 och jag satte mig här dels för att varva ner lite innan det är dags att sova och dels för att det inte känns helt motiverat att gå och lägga sig riktigt än då både Emmi och Ida gnällt/skrikit inom senaste 10 minutrarna.

Mina små solstrålar har kört skift med mig idag. Ida började kl 05:30 imorse och ville gå upp samtidigt med sin far. Hon gnällde och åt, bajsade och kissade, gnällde och åt lite till. Sedan bestämde sig Emmi för att hon skulle upp kl 8, då hade inte Ida (och inte heller jag) sovit något sedan 05:30.

Ida fortsatte krångla, somnade till slut på min arm. Fick besök av Annsofi och Hampus och Ida sov till och från och bara om jag höll henne. Kl 13 hade gästerna gått och då skulle Emmi sova och jag fick turligen Ida att sova då också. Så jag låg i soffan med Ida på magen och en matningstrasa över ögonen på mig för att stänga ute mest möjliga sol...trasan luktade mest äcklig, sur mjölk, men tröttheten var större än luktsinnet och vi sov där i nästan en timme!

Efter det somnade Ida helt själv i resesängen som vi ställt i vardagrummet som en liten "lekhage" och sov till efter kl 16! Emmi däremot höll igång riktigt bra, även om hon var gnällig.

Kl 19 var batterierna helt slut på Emmisen och hon somnade direkt vi lade ner henne i sängen. Ida däremot bestämde sig för att det är roligast att vara uppe och skulle pussas och leka, vara pigg och vaken ända till kl 22 då hon till slut somnade.

Mellan kl 19 och nu har Emmisen vaknat flera gånger och skrikit. Tand på väg upp och det gör nog väldigt, väldigt ont. Vi får väl se hur kvällen utvecklar sig, är så himladens trött och sliten, så nu får jag nog gå och lägga mig.

Där var min gnällhistoria för dagen...är jobbigt endel dagar, att roa mina två små tjejer är inte alltid lätt. Imorgon ska det vägas och mätas. Får se hur detta går!

Inga kommentarer: